2015. január 13., kedd

Kami Garcia – Margaret Stohl: Lenyűgöző teremtmények

Ezt a könyvet még tavaly vettem kézbe, de a regény nagyjából negyedét elég lassan olvastam el. Aztán most viharos sebességgel fejeztem be már nappal ezelőtt. Ennek nagyjából annyi az oka, hogy a végére indul be igazán a történet, a végére válik belőle letehetetlen olvasmány. Az elején csak csordogál, lassan adagolják nekünk az infókat.
A film kapcsán hallottam először az egész sztoriról, de akkor valahogy nem jutottam odáig, hogy megnézzem (pedig Jeremy Irons, Emma Thompson, yááy!). De utólag nem is bánom, lehet, hogy elszúrta volna a könyvélményt. Bár érdekes lenne megnézni most, de van pár szereplő, akit nem így képzeltem el, és ez visszatart (tudom, korlátolt vagyok, de többet adok a saját képzeletemre sokszor, mint a rendezőkére).

Van itt nekünk egy Ethan nevű elbeszélőnk – végre nem egy szenvedő kis tinilányunk! –, aztán itt van Lena, aki új lányként költözik a meglehetősen begyöpösödött amerikai kisvárosba, Gaitlin-be. A furcsaságok hamar gyűrűzni kezdenek Lena körül, ám Ethan-t ez nem igazán zavarja abban, hogy teljes kosaras testhosszával belezúgjon a lányba. Oké, ez eddig nem túl eredeti. De Lena természetfölötti dolgokat művel, ott van a furcsa bácsikája is, Macon Ravenwood, a város kísérteties, évtizedek óta remeteként élő úriembere, akit kb. még senki sem látott. S persze a fiatalok szerelmével indulnak a bonyodalmak, például az, hogy Lenára a 16. születésnapján nagy feladat vár, ami az egész életét meghatározza…
Nos, a nehézkes indulás ellenére kellemes élmény volt a regény, kikapcsolt, a végén izgultam, még el is érzékenyültem egy kicsit. Nem a tipikus, mostanában olyannyira divatos történetet tolják századjára is az olvasók arcába. Igaz, itt sem tudtak elszakadni a különleges vs. átlagos párostól, akiknek már az akadályokat gördít a szerelmük útjába, hogy olyannyira MÁSOK, de aztán kiderül, hogy mégis HASONLÍTANAK, meg amúgy is, A SZERELEM MINDENT LEGYŐZ. Nagy ívű szerelmet is kapunk, ami mégsem annyira nyálas, mint mondjuk az Alkonyatban. Vagyis az, de valahogy mégsem akarom felvágni az ereimet az idegtől. Persze itt is megvan az a szenvedés, hogy nem lehetnek együtt elvileg, de legalább nem erről szól a könyv háromnegyede. És legalább kiderül többé-kevésbé, hogy miért is szeretik egymást ennyire. Szerintem sok hasonló könyv ezen bukik el.
A könyv stílusa, fogalmazásmódja is rendben volt, nem mondom, hogy hú, de kiemelkedő irodalmiság jelenik meg, de gond sem volt, a szöveg könnyen befogadható volt, de azért mégsem faék egyszerűségű. Több szereplő is szeret olvasni, így sok idézetet találhatunk nagy amerikai szerzőktől – ezért is jár a pirospont.
Egy egész korrekten felépített és kitalált misztikus világot kapunk, nagyjából minden kérdést meg is válaszolnak a szerzők, tehát ez a része nagyon is rendben volt. Egy csomó izgalmas mellékkaraktert is megismerhetünk, jó lett volna róluk többet megtudni, sajnos erre egyelőre nem volt lehetőség, de még van két része a könyvsorozatnak, így a remény még él bennem, hogy többet megtudok Larkin, Ryan, Reece, Del néni és Ridley képességeiről, múltjáról. (Vagy, ha nem, hát éljenek a fanfiction-ök J)
Ha már a szereplőkről kezdtem írni, akkor folytatom is. Ethan alapvetően szimpatikus figura, néha talán kicsit sokat picsog, de aztán ki tudja, talán a férfiak ilyenek, és titokban ők is lelkiznek néha J Tetszik benne, hogy elszánt, és képes szembeszállni az egész világgal – na jó, csak a begyöpi várossal – a szerelme kedvéért. Oh, Rómeó, miért vagy te Rómeó? A filmet azért húzódozom megnézni, mert nagyon nem tetszik a fiú, aki Ethant alakítja. Nem is értem a választást…
Viszont miért van az, hogy a legtöbb főszereplő csaj a hasonló könyvekben idegesítő? Jó, Lena nem volt annyira vészes, de néha megütötte a szintet. Értem én, hogy kamaszlány, és nagy jelentőségű dolog előtt áll a képességei miatt, de… Hajlamos a hisztire (mint amolyan nő, ezt nem tagadom). Sokszor csak úgy elviharzik, és bevágja maga mögött az ajtót, ahelyett, hogy kiállna magáért. De legalább a regény végére ebben fejlődik.
Az abszolút kedvencem Macon volt, nekem kicsit Loki jutott eszembe róla. Mindig kifogástalan ruházat, hűvös, megsemmisítő stílus, izgalmas képesség, hm. Róla szívesen elolvasnék akár egy külön regényt, amely az előtörténetét meséli el.
Linket, Ethan legjobb barátját is szerettem, mindenkinek kell egy ilyen társ maga mellé, hiszen a srác mindenben Ethan mellett áll, még a suli kegyetlen hierarchiájával szemben is.
A főgonosz nekem nem volt elég epic. Alig tudtunk meg valamit a képességeiről, a jelleméről, az indokairól, hogy miért fordul Lena ellen – bár ezt még érteni is véltem. Az egyetlen epic húzása az, amikor kiderül, hogy hogyan is rejtőzött egészen addig. De semmi gond, úgyis visszatér a folytatásokban, valószínűleg megtudunk még róla eleget…
Összességében tehát szórakoztató, érdekes sztorit kapunk, amit sikerült úgy megírni, hogy többé-kevésbé mentes legyen a legnagyobb közhelyektől. A szereplőket is többnyire sikerült megtölteni élettel, nem üres papírmaséfigurákat tolnak az arcunkba, akit képzelj el, ahogy akarsz. Egyszóval ajánlom, ha egy kis kikapcsolódásra vágytok! J
Olvasta valaki a könyvet? Hogy tetszett nektek? A szereplőkről mit gondoltok?



                                                                                                                                                                                   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése